En måndag och en tisdag...

Måndag 25/2
Vi ska bege oss till Göteborg för att fixa det sista (förhoppningsvis) pappersarbetet på migrationsverket och konsulatet. Åker hemifrån i god tid för att hinna med lite promenad och lunch mellan våra "måsten". Men efter lååång väntetid blir det inte så mycket tid över mer än för en snabb panini och yoggi och banan till lilleman. O somnar i bilen och R klarar av konsulatet på egen hand. Jag sitter kvar i bilen med en sovande O och tittar ut på vårvädret. Vår! Mot Borås igen strax före kl 15. Jag släpper av R vid hans jobb och fortsätter mot min fd jobbarkompis där det ska bjudas på fika. A och hennes lille H är också där. Fika, lek och lite jobbuppdatering! Åh, vad jag är glad att jag är "ledig"... Hemma vid 18-tiden. R har middag färdig. Oliver är inte matsugen. Dessa matstrider... Får ialla fall i honom yoggi innan sängdags. Känns som att vi gick miste om fint vårväder idag då vi spenderat dagen mestadels inomhus. Men ändå skönt att ha betat av lite tråkiga måsten!
 
Tisdag 26/2
Sångstund på biblioteket. Får sällskap av I och L och killarna. Vi fikar efteråt. Tar bilen hem och lastar in Oliver i vagnen direkt. I detta väder får middagsvilan ske utomhus! Njuter av en lång promenad med fågelkvitter, sol och takdropp. Middag. Lek. Pippi. Sedan kommer mormor och morfar och busar bort resten av kvällen. De stannar på kvällsmat och O äter riktigt bra! Jippi! Bad innan sängdags. Vi håller på att rensa och flytta om i garderoberna så på väg till tandborstningen hittar O en rosa handväska. Denna får vara med på tandborstning, potta och nattning. När jag smyger upp ur sängen får jag trassla ur honom ur handväskan. Sötaste killen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0